SCHOENEN!!!

De zomervakantie is bijna ten einde, de slippers gaan weer in de kast. De dichte schoenen worden weer gepakt om de voeten weer in op te sluiten.

HOW STOP!!  Trek deze schoenen niet zomaar aan. Controleer ze eerst of ze nog heel zijn. En dan niet alleen de buitenkant maar vooral ook de binnenkant. Voor sommige schoenen kun je heel makkelijk een nieuwe binnenzool aanschaffen en ku je er weer een tijdje tegen. Maar zijn de binnennaden kapot dan zul je verder moeten kijken. Is het nog te repareren of moeten ze vervangen worden. 

Voor het vervangen moet je echt even de tijd nemen. Passen ze goed! Knellen ze Niet!  De meest gemaakte fout is: denken dat schoenen wel uitlopen. Ik kan je vertellen dat dat nooit gaat gebeuren. Hooguit wordt het bovenleer iets soepeler. Maar te klein is te klein. 

Niet goed passende schoenen kunnen voor vervelende pijnklachten zorgen.


Schoenen info en tips!!


* Koop schoenen in de namiddag, omdat je voetenin de loopvan de dag dikker kunnen worden.

* Pas altijd beide schoenen in de winkel. Het is heel normaal dat de ene voet langer is dan de ander. Koop altijd schoenen op de langste voet.

* Pas schoenen altijd staande. Als de voet staat is hij iets langer dan bij zitten. Door het gewicht wat erop komt.

* Loop ook altijd heen en weer in de winkel. Ook dan worden de voeten iets langer dan bij stil staan.

* Neem de tijd voor de aankoop. Bij twijfel NIET kopen!

* Doe schoenen bij passen (en dragen) op de juiste manier dicht. Bij veterschoenen veters goed aantrekken en strikken.

* Zorg voor de juiste lengte- en breedte maat. Maat 39 van het ene merk is beslist niet maat 39 van het andere merk. Let niet alleen op de schoenmaat maar ook op de pasvorm. 

* Bij het klimmen van de jaren veranderd ook de maat van de voet. Heb je altijd maat 39 dan kan deze veranderen in maat 40. Dit komt door het verschuiven van het vetpolster onder de voet. Door dit vetpolster kan je voet ook breder worden.

* Een goede stevige hielomsluiting (contrefort) is belangrijk. Dit voorkomt de kans opzwikken van de enkels.

* De tenen moeten in de schoenen vrij kunnen bewegen. Let op voldoende teenruimte in de lengte, breedte en hoogte. Tenen en nagels komen snel in de knel waardoor er pijnklachten kunnen ontstaan. 

* De hakhoogte moet zodanig zijn dat de kuit ontspannen is. De maximale hoogte van de hakmag 3 cm zijn, optimaal is de hak bij 1-2 cm hoogte. Hoe breder de hak van de schoen, hoe stabieler je staat/loopt.

Zo zie je maar weer schoenen kopen is nog een hele onderneming. 

My website

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam.

This is the main content area

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam.

Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh.

Ut fermentum massa justo sit amet risus.